Godži Ogas

Lai arī godži ogas atsaucas uz seno Ķīniešu medicīnu, tomēr cilvēki nevar pārstāt runāt par šo nelielo augli. Šīs ogas gan kā auglis, gan augs lielākoties ir atrodams Āzijas un Eiropas valstīs, bet izberamā veidā vai paciņās tiek tirgots visā pasaulē. Lai arī tās ir samērā dārgas, tām piemīt ļoti daudz labu īpašību. Sarkanās ogas ir lielisks antioksidantu avots, tomēr saglabā piesardzību, runājot par visām šīm ogām piemītošajām veselīgajām īpašībām. Piemēram, nav zinātniski pierādīts, ka šīs ogas palīdz samazināt risku saslimt ar vēzi un, ka tās ir „jaunības avots.” Tāpat šīs ogas nav piemērotas visiem – cilvēkiem, kas lieto medikamentus, lai šķīdinātu asinis vai medikamentus, kas paredzēti diabēta ārstēšanai, var būt negatīva reakcija no šo ogu ēšanas. Ja tevi māc šaubas, vispirms konsultējies ar ārstu. Bet, ja grasies savā uzturā lietot šīs ogas, zini, ka tās var pievienot gandrīz jebkam.

godži ogas

Kas ir godži ogas?
Šīs vesalīgās ogas ir aptuveni tava mazā pirkstiņa izmērā, ja ne vēl mazākas. Lai vai kā, aug tās, lielākoties Āzijā (parasti Ķīnā) un Eiropā.

Kā tās ēst?
Tu vari ēst tās neapstrādātas vai arī iemērkt karstā ūdenī pirms lietošanas. Citi dod priekšroku pievienot godži ogas muslim, smūtijam vai uzbērt pa virsu auzu pārslām, salātiem vai jogurtam. Īsāk sakot – godži ogas var tikt ceptas, tvaicētas un apstrādātas jebkādā citā veidā.

Kā tās garšo?
Svaigām godži ogām ir dabiski salda garša ar nelielu augu pēcgaršu. Tām ir arī mazas sēkliņas, kas satur šķiedrvielas, un piešķirs patīkamu tekstūru tavām maltītēm.

Veselīgās īpašības.
Šīs ogas ir tikušas izmantotas tradicionālajā Ķīnas medicīnā jau tūkstošiem gadu. Daži apgalvo, ka šīs ogas ir dabisks aizsardzības līdzeklis pret diabētu, hipertoniju, malāriju un drudzi. Tomēr, daudzi no šiem apgalvojumiem var nebūt patiesi. Mūsdienās joprojām nav viennozīmīgu pētījumu, kas apstiprinātu šos apgalvojumus.

Pilnas ar antioksidantiem.
Godži ogas ir lielisks antioksidantu avots, pateicoties to spējai absorbēt skābekļa radikāļus (ORAC). Šis absorbēšanas līmenis norāda to, cik antioksidantisks spēks piemīt ēdienam un godži ogām tas ir viens no augstākajiem starp visiem augļiem. Dienā pietiek ar aptuveni 20g šo ogu, lai uzņemtu nepieciešamo ORAC normu.

Aizsargā visa tava ķermeņa veselību.
Godži ogas ir zināmas arī kā imunitāti stiprinošas un acis aizsargājošas – izklausās pēc superaugļa. Un, tāpat kā citas ogas, šīs sarkanās ogas ir arī lielisks C vitamīna avots un var novērst saaukstēšanās simptomus.

Jā, tās ir veselīgas.
Vēl viens šo ogu pluss, tajās ir maz kaloriju, tajās nav tauku un tās ir pilnas ar šķiedrvielām – kas arī palīdz kontrolēt svaru un regulāri apmeklēt labierīcības.

Veselīgai, mirdzošai ādai?
Tāpat kā ēdot citas ogas, arī šīs ogas ir pilnas ar beta keratīnu (pigments, kas atrodams augos un augļos), kas palīdz nosargāt veselīgu ādu.

Tām ir arī citi nosaukumi.
Dažkārt godži ogas tiek sauktas arī par vilku ogām jeb ķīniešu vilku ogām un Tibetas godži ogām.

godži ogas

4 comments

  1. Nav viss, pīlādžu ogas labākas

  2. Nekad neesmu sapratis antioksidantu ideju. Bez ēšanas cilvēks var nodzīvot vismaz 40 dienas, bez dzeršanas – dažas dienas, bet bez oksidēšanās – tikai dažas minūtes!

  3. Garša pretīga… parastā vilkoga… neko vairāk par to ko dod mūsu pašu meža ogas.. šīs ogas nedod…..

  4. Tā pati bārbele vien ir-tikai lielāka. Protams, ka veselīga, kā jau oga.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*